tisdag 8 mars 2011

Veckomeny 8

För att få ihop tillvaron och inte behöva gå och handla alltför ofta brukar jag göra en veckomeny med inköpslista på söndag och sen veckohandla på måndag. Just när jag ska försöka tänka till och hitta på vad vi ska äta under veckan har jag ofta en fruktansvärd idétorka. Därför tänkte jag även spara mina "menyer" här för att jag lätt ska kunna se tillbaka och återanvända idéer när idétorkan är som värst. Recept kommer jag att lägga ut eftersom.

Det jag gör meny för är för det mesta 4 middagar och kvällsmat till några dagar i veckan. Jag är ledig två dagar i veckan (förutom helgen) och då kommer min man för det mesta hem och äter. Vi lagar däremot sällan middag på kvällen - det blir ofta något enklare till kvällsmat - ibland lagat ibland bara bröd och yoghurt.

Denna veckas meny ser ut enligt följande:
Middagar: 
skink- och sparrisrullar på risbädd
kassler i ugn med ananas och ris
stekt torsk
stek i ölsås

Kvällsmat:
rödbetspaj
bakpotatis
kycklingmacka med avokadoröra
hemmagjord pizza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg